close


這個女生彈的和弦不難,唱得還蠻好聽的。這陣子又開始在練吉他,想找一些同好們一起玩,有人提出是否可以教這一首歌,也附上這個連結。於是我聽了聽,就把和弦給抓下來了,算是給我自己的一種吉他復健吧。

====== FREE LOOP 抓歌分隔線 ======

|C Cmaj7 |Am |C Cmaj7 |Am |

|Fmaj7 C |E7 Am |Dm7 |G |

|C Cmaj7 |Am |C Cmaj7 |Am |

|Fmaj7 C |E7 Am |Fsus2 |Fsus Dm7G|

|C Cmaj7 |Am E7 |F G |C G |

|C Cmaj7 |Am E7 |F G |C G |

|C ...... 一直下去到 f.o. 或者停在 C...

之後就要看編曲怎麼編囉..

===

我聽的功力已經下降太多了,還好這首歌不會太難,又剛好是C大調的歌曲,還是不小心讓我給聽出來了。

完整的和弦,如果還要加上一些 bass line 的吉他編曲,會讓吉他伴奏的難度再增加,太久沒這樣操手指了,所以先抓個大概就好囉。

抓完和弦之後,再回去聽那女孩兒彈的內容,嗯,她彈的還簡單更多咧!哇咧,不過既然都從原曲抓出來了,就好好去練唱吧。

這首歌對我來說還蠻難的,英文歌詞雖然有了,但唱的時候要擺脫一些音節和咬字習慣,真的很不習慣。好吧,為了唱、為了教,只有努力囉。


====== 延伸閱讀 ======

Daniel Powter 官方網站

原版影音(我用這個來抓歌)



歌詞

(1)
I'm a little used to calling outside your name
I wont see you tonight so I can keep from going insane
But I don't know enough, I get some kinda lazy day
Hey yeah

I've been fabulous through to fight my town a name
I'll be stooped tomorrow (if) I don't leave as them both the same
But I dont know enough, I get some kinda lazy day
Hey yeah

(2)
I'm a little used to wander outside the rain
You can leave me tomorrow (if) it suits you just the same
But I don't know enough, I need someone (who) leaves the day
Hey yeah

(*)
Cause it's hard for me to lose
In my life I've found only time will tell
And I will figure out
That we can baby
We can do a one night stand, yeah

And it's hard for me to lose n' my life
I've found outside your skin right near the fire
That we can baby
We can change n' feel alright

順序如下
(1)->(*)->(2)->(*)->bridge->(*)x2 to fade out
n'是習慣縮音囉有地方沒改到,就是我聽漏了,()括號起來的字好像沒唱出來 @_@



====== 玉米碎碎唸 ======

為什麼還沒把和弦放到歌詞逐行的上方呢?天啊!我都還不大會唱了,要對位還蠻累的耶!等我會唱再來弄好嗎?哈





Tags: "Free Loop" "Guitar" "和弦" "抓歌"
arrow
arrow
    全站熱搜

    玉米/黃昱銘 發表在 痞客邦 留言(4) 人氣()