close
 照片有感:陳舊的一段往事,曾經舞台上的往事,淡淡地離我遠去。

文化推廣是個大家庭,雖然我還沒完全融入這裡,但每個家人間的感情,濃濃地在我身旁揮之不去。最近有位同事正在醫院裡昏迷不醒,大家發起想讓他快快甦醒的所有活動,我無法直接參加,但也想盡點心力,於是在回家的路上,寫下了這首「我聽見你的聲音」,希望,他能夠快快地好轉,回到這個大家庭裡。


我聽見你的聲音...............詞/曲:玉米(黃昱銘)

A1
我聽見你的聲音 在那遙遠遙遠的天際
我聽見你的聲音 穿過藍天白雲的距離
我聽見你的聲音 在那風中緩緩的飄近
我聽見你的聲音 像那鳥兒帶來的訊息

A2
我聽見你的聲音 窗台片片落葉般靠近
我聽見你的聲音 離我身邊越來越近
我聽見你的聲音 彷彿飄盪在我耳際
我聽見你的聲音 喚起心底深處的記憶

B
回憶 一場陳年往事的電影
回憶 真實夢幻不清的邊際
回憶 一幕一幕越來越清晰
回憶 在我眼角 泛著淚滴 讓我甦醒
張開眼睛



for my friends from anywhere in the world.
my English is not good, but I will try my best to translate all lyrics into Englsih. Let you all know what this song be expressed.


The Lyrics line by line:

A1
I hear your voice. from the sky line far far away.

I hear your voice. through the distance from blue sky and white cloud.

I hear your voice. slowly being closer and closer with the wind blowing.

I hear your voice. Like the message as birds brought.

A2
I hear your voice. Like the leaves fallen down then closed to the windowsill.

I hear your voice. be closer and closer from my body.

I hear your voice. sounds like beside my ear side.

I hear your voice. wake up the momeries from my deep deep heart.

B
memories...... the Movie of all things passed by long time ago.

memories......... the blur boundary between true and illusion.

memories....... the scenes by scenes become more and more clear.

memories.... on corner of my eyes.... with tear drop... revives me

open my eyes






arrow
arrow
    全站熱搜

    玉米/黃昱銘 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()